Klachten en geschillen
Bij inTwente Zorgverzekeraar werken wij iedere dag hard om u van dienst te kunnen zijn. Toch kan het voorkomen, dat iets niet naar uw wens is. Wij vinden het belangrijk dat u ons dit laat weten. Wij nemen iedere klacht serieus waardoor wij onze service en klantgerichtheid verder kunnen verbeteren.
Soorten klachten
Er zijn verschillende soorten klachten. Dit zorgt ervoor dat de afhandeling van deze klachten kan verschillen. De meest voorkomende klachten gaan over:
- De uitvoering van uw basisverzekering.
- De uitvoering van uw aanvullende verzekering.
- De manier waarop u door ons bent behandeld.
Klacht insturen
Heeft u alleen een vraag of opmerking over bijvoorbeeld een afgehandelde declaratie of een andere vraag over uw verzekering dan kunt u gebruik maken van ons contactformulier.
Voor overige klachten en heroverwegingen kunt u gebruik maken van het digitale klachtenformulier. Liever niet digitaal? Gebruik dan het klachtenformulier per post. Dit ingevulde formulier kunt u toesturen naar: inTwente Zorgverzekeraar (t.a.v. Directie), Postbus 1070 7500 BB Enschede.
U ontvangt van ons een ontvangstbevestiging. Wij proberen om binnen 30 dagen inhoudelijk te reageren.
Niet tevreden met onze afhandeling
Wij doen ons uiterste best om samen met u tot een oplossing te komen. Als u niet tevreden bent met de uitkomst of afhandeling van uw klacht dan kunt u contact opnemen met onderstaande organisaties:
Let op: aan het voorleggen van een geschil bij SKGZ of de rechtbank zijn kosten verbonden. In de periode dat u een beslissing van ons voorlegt aan de SKGZ of rechtbank, blijft onze oorspronkelijke beslissing staan. Pas na het advies van SKGZ of de rechtbank kan dit veranderen.
Klachten over zorgverlener of instelling
Heeft u een klacht over een zorgverlener of een instelling? Wij adviseren om uw klacht met de zorgverlener zelf te bespreken.
Lees meer over klachten over een zorgverlener of instelling.