Declareren
U heeft bij inTwente drie manieren om uw rekening te declareren. Het kan gemakkelijk via de Mijn inTwente-app, online via Mijn inTwente en per post. Lees hieronder hoe dit te werk gaat.
Online via Mijn inTwente Declareren in uw persoonlijke omgeving
-
Upload een foto of bestand van uw rekening
Ontvang het geld binnen 3 werkdagen op uw rekening.
Per post
Een declaratie indienen per post kan natuurlijk ook. Hierbij heeft u verschillende mogelijkheden, u kunt:
- een leeg declaratieformulier op de computer invullen en vervolgens uitprinten.
- het formulier met de originele rekeningen naar ons postadres opsturen.
inTwente Zorgverzekeraar
Postbus 1070
7500 BB Enschede
Waar moet een rekening aan voldoen?
Declareer uw originele rekening binnen 36 maanden vanaf de behandeldatum. Het declareren van een herinnering of begroting zal worden afgewezen. Controleer zelf of uw zorgverlener de volgende gegevens op de rekening invult:
Let op! Voor onze vergoedingen gelden bepaalde voorwaarden. Ga dus altijd eerst naar het vergoedingenoverzicht.
Buitenlandse rekeningen
Heeft u een rekening uit het buitenland en wilt u deze declareren? Deze kunt u via Mijn inTwente of via de Mijn inTwente-app op dezelfde manier indienen als Nederlandse rekeningen. Tijdens het indienen van buitenlandse rekeningen worden er een aantal extra vragen gesteld.
Veelgestelde vragen
U bent zelf verantwoordelijk voor de betaling van de rekening aan de zorgverlener. Daarna stuurt u de originele rekening samen met een ingevuld declaratieformulier naar inTwente Zorgverzekeraar, Postbus 1070, 7500 BB Enschede. U kunt de rekening ook online declareren via de app of via Mijn inTwente.
Na verwerking van uw rekening(en) ontvangt u van ons een betaalspecificatie en een nieuw declaratieformulier. De ingezonden originele rekening(en) kunnen niet worden teruggestuurd. Ook niet wanneer deze gedeeltelijk worden vergoed. Het is daarom handig als u vooraf een kopie maakt van de rekening als u deze wilt hebben voor uw eigen administratie.
Meer informatie vindt u op onze pagina over declareren.
Als u een rekening bij ons declareert, wordt deze aan u uitbetaald en niet aan uw zorgverlener. inTwente heeft met zoveel mogelijk zorgverleners een contract afgesloten. Deze zorgverleners declareren uw rekening direct (digitaal) bij inTwente. Als u thuis een rekening ontvangt, heeft uw zorgverlener geen contract met inTwente. Dan moet u de rekening zelf indienen en krijgt u de rekening op uw eigen rekening uitbetaald. Waarschijnlijk hebt u in dat geval de rekening zelf ook al voorgeschoten aan uw zorgverlener.
Ja, dat kan. Op de stap ‘Aanvullende gegevens’ staat u rekeningnummer. U krijgt hier de mogelijkheid Uw rekeningnummer te wijzigen. De declaratie zal op het door u ingevulde rekeningnummer worden uitbetaald. U kunt dit rekeningnummer ook opslaan in uw adresboek, als u je van plan bent dit vaker te gebruiken.
Als u uw rekeningnummer voor al uw transacties wilt wijzigen, kunt u dit doen door in het menu naar 'Wijzigingen doorgeven' > Betaalgegevens wijzigen te gaan.