inTwente gebruikt cookies

Wij (en derde partijen via third-party cookies) gebruiken de cookies om de website te verbeteren en u gerichte informatie te bieden. Als u alle cookies accepteert, geeft u naast de verplichte functionele cookies toestemming voor het plaatsen van analytische cookies en volg cookies.

  • Analytische cookies: meten het gebruik van de website, om de gebruikerservaring te verbeteren en problemen te signaleren.
  • Volg cookies: meten uw internetgedrag en voorkeuren, zodat we gerichte informatie op onze website kunnen aanbieden. Deze cookies kunnen ook op andere websites gebruikt worden.

U kunt uw cookie instellingen altijd later aanpassen via ons cookiebeleid.

Instellen

Voor welke zorg moet ik een aanvraag indienen?

Sommige behandelingen worden alleen vergoed als u vooraf een machtiging van ons hebt gekregen. Wanneer een machtiging vereist is staat dit per vergoeding vermeld in het vergoedingenoverzicht of op de pagina met polisvoorwaarden, brochures en formulieren.

De zorgverlener stelt de aanvraag voor u op. U kunt deze vervolgens zelf versturen via ons contactformulier, per post of dit met uw zorgverlener regelen. Bij inTwente streven we ernaar de aanvragen zo snel mogelijk te verwerken. Gemiddeld duurt dit ongeveer drie weken. Soms is extra informatie nodig van u of van een zorgverlener, hierdoor kan het langer duren voordat een aanvraag verwerkt wordt.

Alle machtigingsaanvragen kunt u via Mijn inTwente in een overzicht terugvinden. Na het afronden van de machtigingsaanvraag ontvangt u een e-mail.

Gekregen machtiging vorige verzekeraar

Wanneer u bij uw vorige zorgverzekeraar een machtiging heeft gekregen en deze nog geldig is, dan raden wij u aan de machtiging van de voorgaande verzekeraar naar ons door te sturen via ons contactformulier. Wij zullen de machtigingsaanvraag dan beoordelen en eventueel contact met u opnemen hierover.

Is uw vraag niet beantwoord?

Naar boven